Brev:
Ris i babymad på glas
9. marts 2016
Alder:
6 mdr.
Ris i babymad på glas
Kære Helen.
Sundhedsstyrelsen anbefaler, at man ikke giver ris til sit barn hver dag pga. indholdet af arsen. Jeg har imidlertid lagt mærke til, at meget babymad på glas indeholder ris. Min søn er blevet glad for en ret fra Hipp, som indeholder kartoffel, majs og kalkun, men også ris. Da han stejler lidt overfor skemad for tiden, har jeg tænkt, at det var fint at lade ham få denne ret, som han godt kan lide, og så gradvist supplere denne med andre grøntsager (som resten af familien spiser).
Kan der ske noget ved, at han får denne ret meget ofte i en periode? Jeg sørger naturligvis for, at han tilbydes varieret mad (grød, øllebrød, forskellig frugtmos, forskellig grøntsagsmos med kød), men det er jo også rart at vide, at han får noget indenbords hver dag.
Tak og venlig hilsen
Marie